Dlaczego tak ważna jest strategia komunikacji marketingowej?

 

Czy potrzebujesz strategii komunikacji dla swojej marki?

Otwierasz nową firmę

Od początku ważne jest, aby komunikacja z klientami była spójna. Marka powinna posiadać własny język, który odróżni ją od konkurencji.

Wchodzisz na rynek z nowym produktem lub usługą

Postaw się na miejscu klientów i mów językiem korzyści z ich perspektywy.

Planujesz zwiększyć rozpoznawalność istniejącej marki

Plan działań komunikacyjnych pozwoli uniknąć chaosu i dotrzeć do Twojej grupy docelowej.

Chcesz przyciągnąć klientów do swojej firmy

Poznaj potencjalnych klientów i skieruj do nich odpowiednie komunikaty. Nawet oferowanie najlepszego produktu nie wystarczy, aby konsument chciał sięgnąć akurat po niego.

Dzięki strategii komunikacji zyskasz odpowiedź na pytania:

  • Jak wygląda Twój obecny wizerunek na tle konkurencji?
  • Do kogo powinieneś kierować swoje komunikaty marketingowe?
  • Czym się wyróżnić na tle konkurencji?
  • Jakim językiem mówić do swoich klientów, aby przyciągnąć ich uwagę?
  • Jakimi kanałami docierać do konsumentów mając ograniczony budżet?
  • Co zrobić, aby zbudować markę, która będzie budziła pozytywne emocje wśród konsumentów?

W jaki sposób przygotowujemy strategię komunikacji?

  1. Każdy etap szczegółowo planujemy i konsultujemy z klientem.
  2. Rozpoczynamy od rozpoznania Twoich oczekiwań i potrzeb.
  3. Analizujemy sytuację rynkową i sposób komunikowania się Twojej konkurencji.
  4. Dokonujemy analizy Twojej marki i jej pozycjonowania na tle konkurencji.
  5. Przystępujemy do określenia celów komunikacji na podstawie Twoich oczekiwań i dokonanej analizy.
  6. Dokonujemy segmentacji Twojej grupy docelowej na potrzeby komunikacyjne.
  7. Przygotowujemy plan działań komunikacyjnych.
  8. Opracowujemy rekomendacje w zakresie komunikacji wizualnej i językowej.
  9. Określamy kluczowe wskaźniki mierzenia efektywności planowanych działań.
  10. Ostatecznie konsultujemy przygotowany projekt i dokonujemy ewentualnych poprawek.

Co otrzymasz w ramach opracowanej strategii komunikacji?

Efektem końcowym pracy nad strategia będzie obszerny dokument, który od nas otrzymasz, zawierający dokładną analizę Twojej marki oraz marek konkurencyjnych m.in. pod kątem wizerunku, mocnych i słabych stron w komunikacji oraz mapy percepcji marek.

Bardzo ważnym elementem będzie szczegółowy opis Twojej marki, jej poszczególnych elementów wraz z propozycją kluczowego komunikatu i rekomendacjami w zakresie komunikacji wizualnej i językowej, propozycjami haseł reklamowych i słów kluczowych.

Strategia komunikacji okładka

W dokumencie zawarte zostaną krótko i długoterminowe cele komunikacji i określenie grup docelowych na potrzeby komunikacji. Następnie, jedną z najważniejszych części strategii, będzie opis kanałów i narzędzi dopasowany do ustalonych celów komunikacji i poszczególnych grup docelowych.

Na końcu umieścimy wykaz wskaźników, za pomocą których będziesz mógł zmierzyć efektywność zaplanowanych działań.

Efekt ostateczny będzie rezultatem wielu etapów pracy nad projektem: zbierania danych, pracy koncepcyjnej, budowania strategii i konsultacji końcowych.

Jesteśmy przekonani, że przygotowany dokument uporządkuje Twoje działania w kierunku rozwoju marki, dzięki którym zyskasz nowych klientów i ugruntujesz swoją pozycję na ryku.


Masz pytania? Chcesz otrzymać ofertę? Napisz lub zadzwoń!

Formularz kontaktowy:

kontakt


tel. +48 579 637 866

e-mail: kontakt@adbee.pl

Adbee Katarzyna Żurek

ul. Koczarska 25

05-082 Stare Babice

NIP 5372339890

Logo firmy Adbee